donderdag 8 februari 2018

Sukkeltje



Betekenis SUKKEL



  1. sukkel (de ~ | meervoud sukkels)

    knoeier
    Synoniemen: kluns, dreutel, duts, frutselaar, hannes, jandoedel, klungel, knurft, lomperd, lummel, prutser, stoethaspel, stuntel, stuntelaar, amateur, hobbezak, knuppel


  2. sukkel

    een wat dommig, onhandig persoon 
    (Bron :   https://www.woordenboeken.nu/betekenis/nl/sukkel ) 



    Heb jij dat ook wel eens? Dat je iets gedaan hebt wat niet echt super slim was? En dat dat iets jou de hele dag toch ergens bezig houdt? 
     Nou, geef mij de vijf, want voor mij was het vandaag zover. Echt waar, ik wist niet dat ik zoooooooo briljant (Not!) kon zijn. 
    En sorry voor de lezers die houden van leedvermaak, ik ga hier niet vertellen wat ik heb gedaan waardoor in mij zo voel (flauw hè?)  





    Tja, en nu kan ik boos worden op mijzelf. 
    Mijzelf de hele dag een sukkeltje noemen.
    Ik kan mijzelf de hele dag boos aan gaan staren in de spiegel.
    Ik kan proberen mijzelf een schop onder de reet te geven,
    of een draai om mijn oren.
    Maar ach, wat heeft het voor zin? 
    Het kwaad is al geschiet, ik kan het niet meer terug draaien.

    En weet je. Deze domme actie van mij heeft geen gevolgen voor andere mensen,niemand heeft er last van, niemand is gekwetst of heb ik pijn gedaan. 
    Deze domme actie treft alleen mijzelf.En ik heb het al rechtgezet, deze domme actie heeft mij even wakker geschut!  Soms is dat even goed hè? Even een soort van op je bek gaan, zodat je even weer bij de les geroepen wordt. 



    Ik ga er dan ook maar om lachen (als een boer met kiespijn, dat dan wel weer) .
    Ik maak er maar flauwe grapjes over. 
    Ik ga er maar even een blog aan wagen om toch die frustratie die diep in mij zit nu, er even uit te typen.  

    Een mens is niet op aarde om alles goed te doen toch? Want fouten maken heeft een functie. Fouten maken mag. Want....ja zeg het maar.... van fouten kan je leren. 
    Dus was het voor mij vandaag een leerzame dag. Een dag die mij weer even op scherp heeft gezet. De fout heb ik gerepareerd, goed hè van mij? 

    Morgen weer een dag......

    Daag.
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten